innotrends SEO
SEO is complexer dan sites volproppen met terugkerende trefwoorden, het installeren van een SEO plugin en maar hopen dat de zoekmachine goden je site bovenin zal plaatsen.
innotrends heeft een drie stappenplan ontwikkeld.
Onze stappenplan wordt continue getoetst en geoptimaliseerd op basis van actuele wijzigingen.
Stap 1: inventarisatie
Met jouw achtergrond informatie én onze interpretatie van de data analyses zullen we samen flinke stappen voorwaarts maken.
Digitale strategie
De meeste ondernemers hebben geen separate digitale strategie terwijl online steeds belangrijker is. We hebben gemerkt dat een goed uitgewerkte strategie voornamelijk duidelijkheid en interne rust, schept.
Stap 2: Analyse
We brengen alle ruwe data samen in een makkelijk te volgen analyse.
Data analyse
Wij analyseren bestaande data zoals Google Analytics waarmee inzichtelijk wordt gemaakt welke producten de klanten interessant vinden, welke producten het meeste rendement oplevert en waar extra winst is te behalen.
Klanten analyse
Wie zijn jouw huidige klanten precies? Wat is je ideale klant? Wat doen deze klanten online, waar kunnen we ze vinden en hoe gaan we ze verleiden naar jouw site te komen én je producten te bestellen?
Conversie optimalisatie
Soms is het verschuiven van een bestel knop al voldoende de conversie met enkele percentages te verhogen. Quick-win conversie verhogingen levert veel geld op met relatief weinig inspanning. Je moet alleen weten wat en waar je bepaalde zaken moet aanpassen.
Site analyse
Voldoet jouw site aan de laatste technische eisen? Zoekmachines stellen steeds meer eisen en passen die eisen zo'n 500 keer per jaar aan. Je site wordt getoetst aan alle relevante SEO eisen. inclusief pagespeed.
Merkbeleving
Klanten bestellen minder bij onbekende webshops. In een medialandschap waar marketing nog nooit zo goedkoop is geweest is het zeer verleidelijk alle kanalen in te zetten, maar is dit wel zo slim?
SEO
Welke termen zijn voor ons belangrijk? Welke termen zijn we vindbaar, welke niet. Hoe scoort de concurrent? Wat moeten we doen om de concurrenten te verslaan? Welke sites linken terug naar ons?
Stap 3: Optimalisatie
Alle analyses zijn geanalyseerd en besproken….eindelijk is de tijd aangebroken de site te optimaliseren én aan de slag te gaan met de marketingplannen.
Content marketing
Hoeveel blogs moet ik schrijven, waar zit mijn doelgroep op te wachten én wat gaat het me opleveren? Ik ben geen schrijver, wat nu? Wij hebben een netwerk van tekstschrijvers.
Adverteren
Welke middelen zijn effectief voor dit bedrijf? Welke kanalen gaan we inzetten en met welke frequentie? Nieuwsbrieven, social, Adwords? Gaan we in de krant adverteren?
Statistieken
Wil je hogerop komen in de zoekmachines zul je in de statistieken moeten duiken. Je moet veel analyseren. Op basis van de analyses zul je de site moeten optimaliseren én geduld hebben.